راز شفافیت پوست در این گونه ماساژ نهفته است

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 
 پایگاه صاعقه::جلوگیری از چروکیدگی پوست و شفاف شدن آن از جمله مواردی است که با رعایت نکات ساده و انجام ماساژی خاص به راحتی قابل دسترس است.
دکتر شیربیگی متخصص پوست و مو در طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با تاکید بر نقش ماساژ در جلوگیری از پیری و چروکیدگی پوست، گفت: ماساژ صورت به وسیله روغن کدو و یا سایر مواد نرم کننده ۱۰ دقیقه در هنگام شب می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از چروک پوست داشته باشد. ماساژ‌های شبانه باید به مدت سه هفته متوالی انجام شود تا در رفع التهابات پوست و جریان خون در زیر پوست موثر باشد.
 
وی در خصوص زمان مناسب برای آغاز ماساژ تصریح كرد: ماساژ صورت باید از سن کم و در حدود ۲۵ الی ۲۶ سالگی قبل از آغاز فاز چروک پوست شروع شود.
 
شیربیگی اظهار داشت: عملکرد صحیح اعضای داخلی بدن و سیستم گوارش در زمینه درمان بسیار نقش دارد. پزشک در درجه اول باید تغذیه، معده، کبد و سایر اعضای بدن بیمار را مورد بررسی قرار دهد و سپس در صورت نیاز برای پوست درمان مستقیم صورت گیرد. در صورتی که ماساژ صورت بگیرد اما عوامل و اعضای داخلی بدن عملکرد مناسبی نداشته باشد نمی‌توان از پوست مناسب بهره‌مند شد.
 
این متخصص پوست و مو با توجه به تاثیر غلظت خون در رنگ و شفافیت پوست اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین دلایل خوش رنگی و شفافیت پوست میزان غلظت خون است. هر چه خون غلیظ‌تر باشد پوست تیره‌تر خواهد شد. بنابراین پوست این افراد باید از طریق تغذیه درمان شود.
 
وی با اشاره به غذا‌های مولد خون و فراموش شده در سبد تغذیه خانوار‌ها بیان کرد: غذاهایی از قبیل آبگوشت بسیار در شفافیت پوست موثر است. به افراد توصیه می‌شود گوشت را با نخود در هم آمیخته و به مقدار اندک سه الی چهار بار در هفته مصرف کنند و با افزودن برنج و زیره می‌توان از بروز نفخ پس از مصرف آبگوشت جلوگیری نمود.
 
شیربیگی با تاکید بر عدم استفاده از روغن زیتون برای پوست خاطرنشان کرد: روغن زیتون دارای طبع گرم و خشک است به همین دلیل به علت دارا بودن حرارت بالا منجر به خشکی پوست می‌شود بنابراین تاکید می‌شود از روغن‌هایی که دارای حرارت کمتری هستند مثل روغن خیار استفاده نمایند.
 
 
انتهای پیام/

این صفحه را به اشتراک بگذارید